Sie

8

Wynagrodzenie otrzymywane za pracę pełni bardzo wiele funkcji. Z całą jednak pewnością motywuje ono pracowników do bardziej efektownej pracy oraz jest dla nich wyrazem uznania ich pracy przez pracodawcę. Nie mniej jednak ważnym problemem, który musi zostać rozwiązany przez pracodawcę jest sposób, w jaki będzie odbywała się rejestracja czasu pracy. To, bowiem od tego czynnika w najwyższym stopniu zależy wysokość otrzymywanego przez pracownika wynagrodzenia. Z tego też względu tak duże znaczenie ma to, w jaki sposób pracodawca będzie zbierał informacje o tym, jak długo poszczególne osoby są w miejscu pracy. Dobrym rozwiązaniem wydają się być karty plastikowe, które pracownik odbija w momencie, kiedy rozpoczyna swoją pracę. System zbiera informacje i to właśnie na tej podstawie określony zostaje czas pracy poszczególnych osób. Jest to bardzo dobry sposób kontroli pracowników oraz ustalania na tej podstawie wysokości ich wynagrodzenia. Dla pracowników taka sytuacja, również jest bardzo korzystna, ponieważ dzięki niej uważają, że system wynagrodzeń w firmie jest bardzo przejrzysty. Pracodawcy wiedzą jak ważne są przejrzyste oraz jasne zasady przyznawania nie tylko podstawowego wynagrodzenia, ale również premii czy wszystkich innych nagród. W sytuacji, kiedy pracownik wie, za co może otrzymać premię lub nagrodę oraz w jakiej wysokości zyskuje dodatkową motywację do pracy. W efekcie wyniki jego pracy są zdecydowanie lepsze, co także przekłada się na sposób, w jaki funkcjonuje firma.

Podobne wpisy: